previous pauseresume next

نكاتي درباره استفاده از ايميل دانشگاه

در اين سري از مطالب سعي شده برخي از مواردي كه معمولا كاربران با آن مواجه مي شوند مطرح گردد:

-          فيلتر كردن ايميلها:

 

در صورتي كه كاربر تمايل به دريافت ايميل با موضوع مشخص يا از فرستنده خاصي نداشته باشد،مي تواند با اعمال تنظيمات از ورود آن ايميل (ها) به محيط ايميل خود جلوگيري نمايد.بدين منظور پس از ورود ، در منوها روي گزينه mail filter setupكليك نمائيد تا به بخش تنظيمات فيلترينگ ايميل وارد گرديد.

 

در صفحه اي كه ظاهر ميشود بر اساس آيتم هاي مختلف مي توان ،فيلترهاي انتقال يا كپي يك ايميل به مكاني خاص را تعريف نمود.به طور مثال ميخواهيم طوري تنظيم انجام دهيم كه ايميلهايي كه در موضوع آنها كلمه commercialهست را دريافت نكنيم.براي اين كار گزينه Rulesرا روي Subjectقرار ميدهيم ، در حالي كه گزينه Inc/Excروي includeاست در قسمت Filter Stringكلمه commercialرا تايپ مي كنيم.Actionرا روي Moveو Destinationرا روي DELETEقرار مي دهيم و در نهايت دكمه Add/Modifyرا فشار مي دهيم.

به همين روال مي توان بر اساس فرستنده فيلتر انجام داد.به اين صورت كه Rulesرا روي Fromقرار داده و در Filter Stringعنوان فرستنده يا آدرس ايميل وي را تايپ مي كنيم.

اداره سايت مركزي دانشگاه

فهرست رده بندی: 

خدمات پست الکترونیک دانشگاه
يكشنبه, ۱۲ مرداد, ۱۳۹۳

 

اخطار افزایش حجم پست الکترونیک به کاربران

با توجه به محدودیت های سخت افزاری موجود بایستی کاربران پست الکترونیک دانشگاه محدودیت ۱ گیگابایت را برای پست الکترونیک خود رعایت نمایند هم چنین این اداره امکان ارسال ایمیل هشكشنبه, ۱۲ مرداد, ۱۳۹۳

 

 

 

 

کاربران محترمی که با مراجعه به مسئولین رایانه واحدهای خود اکانت دریافت کرده اند(کارمندان یا افراد غیر از دانشجو، هیات علمی و دستیار)  لازم است به نکات زیر توجه فرمایند:

 

شارژ ساعتی این کاربران بر حسب تشخیص مدیر واحد مربوطه و با هماهنگی مسئول رایانه واحد تخصیص داده می شود. این اکانت ها دارای هر میزان شارژ ساعتی که باشند محدودیت میزان ترافیک نیز دارند که توسط سیستم به صورت خودکار انجام می شود. محدودیت میزان ترافیک برای این اکانت ها ماهیانه ۲ گیگابایت در ساعات ۶ الی ۱۴ و ۳ گیگابایت در ساعات ۱۴ به بعد می باشد.

 میزان شارژ(ساعتی و ترافیکی) به صورت ماهیانه برای شما حساب می شود. همچنین به نکات زیر در مورد اکانت های خود توجه فرمایید:

- توصیه می شود رمز عبور خود را حتما در اولین استفاده تغییر دهید و رمز مناسبی را که از امنیت کافی برخوردار باشد انتخاب کنید.

- به صورت متناوب میزان استفاده از اکانت خود( از نظر ساعت استفاده و میزان ترافیک مورد استفاده) را چک کنید.

- برای تغییر رمز و اطلاع از میزان شارژ استفاده شده خود می توانید به سایت دانشگاه (http://mui.ac.ir) مراجعه کرده و از منوی خدمات اینترنت و اطلاع رسانی گزینه های "تغییر کلمه عبور کاربران سمکا" و "مقدار استفاده کاربران سمکا" را انتخاب کنید.
 
- در صورتیکه رمز عبور خود را فراموش کرده اید به مسئول مرکز کامپیوتر در دانشکده خودتان مراجعه کنید. کلیه مسئولین مراکز کامپیوتر توانایی تغییر رمز و بررسی میزان شارژ کاربران دانشکده خود را دارند.(مسئولین مراکز کامپیوتر به کاربران دانشکده های دیگر دسترسی ندارند لذا مشکل خود را فقط با مسئول دانشکده خودتان در میان بگذارید)

با توجه به جدول بالا خواهشمند است کاربران نامبرده در استفاده از اکانت شخصی خود مدیریت لازم را انجام داده تا بتوانند تا پایان هر ماه از اینترنت و خدمات ارائه شده استفاده نمایند. لازم به ذکر است اتمام هر کدام از شارژها چه از نظر زمانی و چه از نظر ترافیک(دانلود و آپلود) باعث خواهد شد اکانت مربوطه تا پایان ماه قابل استفاده نباشد. مثلا اگر کاربری در ۱۰ روز ابتدای ماه و در ساعات بین ۶ تا ۱۴ میزان ترافیک ۲ گیگابایت یا بیشتر را استفاده کند تا پایان ماه می تواند برای کار با اینترنت فقط در ساعات ۲ به بعد به سیستم متصل شود.

 

 

 
 
 

ورود کاربر